Bio
La Dra. Carol Evans es una líder mundial en la Investigación de Prácticas de Evaluación y Pedagogía. Ha sido Presidenta de Educación Superior en la Universidad de Southampton durante los últimos cuatro años, donde diseñó y dirigió la exitosa Investigación sobre Estrategia de Prácticas de Evaluación, la que fue reconocida a nivel nacional con un Premio Advance HE, un premio Colaborativo a la Excelencia en la Enseñanza.
La Dra. Evans ocupó anteriormente cargos en la Universidad de Exeter, UCL: Instituto de Educación, el Decanato de KSS en Londres y la Universidad de Durham, todos siguiendo una carrera de gran éxito en la educación secundaria. Carol es miembro nacional de enseñanza y miembro principal de Advance HE, Reino Unido; también es Oficial de Publicaciones del Comité de becarios nacionales de enseñanza y vicepresidente de la Federación Internacional de becarios nacionales de enseñanza del Reino Unido (IFNTF).
Carol es editora en jefe de la revista Higher Education Pedagogies y editora asociada del British Journal of Educational Psychology. Dirige el grupo de evaluación de estudiantes de la Asociación Europea de Universidades. También ha liderado el desarrollo de la Red interdisciplinaria de Advance HE para las prácticas de evaluación informadas por la investigación (INRAP).
Englsih:
Dr. Carol Evans is a global leader in research-informed assessment practices and pedagogy. She has been chair in higher education at the University of Southampton for the last four years where she devised and led the highly successful Researching Assessment Practices Strategy which was nationally recognized with an Advance HE Collaborative Award for Teaching Excellence.
Carol has previously held positions at the University of Exeter, UCL: Institute of Education, the KSS Deanery in London, and Durham University, all following a highly successful career in secondary education. Carol is a National Teaching Fellow and Principal Fellow of Advance HE, UK; Publications Officer for the Committee of National Teaching Fellows, and UK Vice President of the International Federation of National Teaching Fellows (IFNTF).
Carol is editor-in-chief of Higher Education Pedagogies journal and Associate Editor of the British Journal of Educational Psychology. She leads the European University Association’s student assessment group. She also has been leading the development of Advance HE’s Interdisciplinary Network for Research-informed Assessment Practices (INRAP).
Carol is passionate about using an understanding of individual differences to inform assessment practices with an emphasis on Equity, Agency, and Transparency.