Bio
La Dr. Heron es responsable de supervisar y apoyar el Marco de Excelencia en la Enseñanza de Surrey (SET), así como de contribuir a los talleres y sesiones de Maestría en Educación Superior y Desarrollo Profesional Continuo (CPD). También imparte docencia en programas de posgrado en la Facultad de Literatura e Idiomas y supervisa a estudiantes de doctorado en las áreas de lingüística aplicada. Antes de esto, fue profesora titular de TESOL en el Instituto de Educación de Sheffield en la Universidad de Sheffield Hallam, enseñando módulos de pregrado y posgrado en Enseñanza de inglés para hablantes de otros idiomas (TESOL). De 2009 a 2015, trabajó como profesora en la Universidad Zayed, Dubai; donde impartió cursos en el Departamento de Estudios de Inglés y Escritura y el Departamento de Educación.
Áreas de investigación: Construcción de saberes docentes en aprendices, Interacción y discurso en el aula, Escritura y estudios de género, Desarrollo profesional y observación, Habilidades oratorias en la Educación Superior.
English:
Naomi completed a BSc (Hons) in Psychology at the University of Surrey in 2005, which included a professional training year in educational psychology with Dorset County Educational Psychology Service. She then completed an MSc in Psychology of Early Development at the University of Reading in 2006, before returning to Surrey to undertake a PhD. She is Professor of Educational Psychology and Director of the Surrey Institute of Education at the University of Surrey, and she also leads the multidisciplinary Surrey Assessment and Learning Lab. Naomi’s research has been funded by bodies such as The Leverhulme Trust, the Assessment and Qualifications Alliance, the Society for Research into Higher Education, and HEFCE/OfS. Naomi’s research has led to the development of educational tools and resources, such as the Developing Engagement with Feedback Toolkit, published by Advance HE, which is in use in over 150 schools, colleges and Universities worldwide. She also developed the Feedback Engagement and Tracking System, which was awarded the Educational Development Initiative of the Year Award by SEDA in 2018. Naomi is a Principal Fellow of the Higher Education Academy and a UK National Teaching Fellow.