Revisa a qué hora es cada panel en tu país / Check what time is each panel in your country

Primera Semana: Del 22 al 26 de Noviembre
First Week: November 22th-26th

Horario | Schedule Seminario | SeminarConferencia y Autor | Conference & Author
Fecha y Hora Chilena:

Lunes 22 de Noviembre
08:40 am – 11:30 am Hora Chilena 

22:40 pm – 01:30 am, Sidney (Horario de Verano).

12:40 pm – 15:30 pm, Paris (Horario de Invierno).

13:40 pm – 16:30 pm, Cape Town

12:40 am – 15:30 am, Berna (Horario de Invierno).

*30 minutos por cada conferencista.
**20 minutos para preguntas finales para el Panel.

English:

Chilean Time & Date:

Monday 22th of November 
08:40 am – 11:30 am Chilean Time 

22:40 pm – 01:30 am, Sidney (Daylight Time).

12:40 pm – 15:30 pm, Paris (Winter Time).

13:40 pm – 16:30 pm, Cape Town

12:40 am – 15:30 am, Berna (Winter Time).

*30 minutes for each lecturer.
**20 minutes for final questions to the panel.





Panel 1:  Pensando en la educación superior en tiempos de incertidumbre y cambio. | Thinking about Higher Education in times of uncertainty and change.

Moderadora: Verónica Villarroel.

Moderator: Verónica Villarroel.
Palabras de Bienvenida / Welcome Words:
 
Bienvenida Institucional UDD, Chile.
Sergio Hernández, Vicerrector de Investigación y Doctorado, Universidad del Desarrollo.
Teresita Serrano, Decana de la Facultad de Psicología.
Universidad del Desarrollo.

Institutional Welcome UDD, Chile.
Sergio Hernández, Vice-rector for Research and Doctorate, Universidad del Desarrollo.
Teresita Serrano, Dean of the Faculty of Psychology, Universidad del Desarrollo.

1- Jennifer M. Gidley, Instituto de Futuros Sostenibles, University of Technology Sydney, Australia. Profesora Adjunta, Southern Cross-University, NSW, Australia.
Educación Postformal para Futuros Complejos 

2- Trine Jensen, Gerente de Educación Superior y Transformación Digital, Asociación Internacional de Universidades (IAU), Francia.
El impacto del Covid-19 en Educación Superior y el futuro de la Enseñanza y el Aprendizaje

3- Dan Remenyi, Académico de la University of the Western Cape y Director del Academic Conferences and Publishing International, Sudáfrica 
La Universidad del Futuro

4- Roberta Malee Bassett, Líder Mundial para Educación Terciaria, El Banco Mundial.
Invertir en Resiliencia y Equidad en Educación Secundaria para Reconstruir Mejor

English:

1- Jennifer M. Gidley, Institute for Sustainable Futures, University of Technology Sydney, Australia. Adjunct Professor, Southern Cross-University, NSW, Australia.
Postformal Education for Complex Futures

2- Trine Jensen, Manager, Higher Education & Digital Transformation, International Association of Universities (IAU).
The impact of Covid-19 on higher education and the future of teaching and learning

3- Dan Remenyi, University of the Western Cape and Director of Academic Conferences and Publishing International, South Africa
The University of the future 

4- Roberta Malee Bassett, Global Lead for Tertiary Education, The World Bank.
Investing in Resilience and Equity in Tertiary Education to Build Back Better

Preguntas para todo el Panel de Expertos
*Sin Jennifer M. Gidley. | Questions to all the panel of experts
*Without Jennifer M. Gidley.

Inscríbete | Sign up

Horario | Schedule Seminario | Seminar Conferencia y Autor | Conference & Author
Fecha y Hora Chilena: 

Martes 23 de Noviembre
16:20 – 19:00 pm Hora Chilena

19:20 pm – 22:00 pm, York (Horario de Invierno).

06:20 am – 09:00 am, Geelong (Horario de Verano).

*40 minutos por cada conferencista.
**20 minutos para preguntas finales para el Panel.

English:

Chilean Time & Date: 

Tuesday 23th of November
16:20 – 19:00 pm Chilean Time

19:20 pm – 22:00 pm, York (Winter Time).

06:20 am – 09:00 am, Geelong (Daylight Time).

*40 minutes for each lecturer.
**20 minutes for final questions to the panel.

Panel 2:
Enseñanza, aprendizaje y evaluación en Educación Superior después de la Pandemia. | Teaching, learning and assessment on Higher Education after the pandemic.

Moderadora: Viviana Hojman.

Moderator: Viviana Hojman.

Bienvenida UDD, Chile. | Welcome UDD, Chile.

1- Richard Walker, University of York, Inglaterra
¿Cómo las nuevas tecnologías crearán la Universidad del futuro?

2- Margaret Bearman, Deakin University, Australia
Aprendizaje y Evaluación en (y para) un mundo digital

3- Carlos Pérez, Universidad de O’Higgins, Chile
Verónica Villarroel, Universidad del Desarrollo, Chile
Desafíos para la enseñanza, aprendizaje y evaluación en Universidades Chilenas después de la pandemia.

Preguntas para todo el Panel de Expertos

English:

1- Richard Walker, University of York, England
How new technologies will create the university of the future?

2- Margaret Bearman, Deakin University, Australia
Learning and Assessment in (and for) a digital world

3- Carlos Pérez, Universidad de O’Higgins, Chile
Verónica Villarroel, Universidad del Desarrollo, Chile
Challenges for teaching, learning and assessment in Chilean universities after pandemic.

Questions to all the panel of experts

Inscríbete | Sign up

Horario | Schedule Seminario | Seminar Conferencia y Autor | Conference & Author
Fecha y Hora Chilena: 

Miércoles 24 de Noviembre
16:20 pm – 19:30 pm Hora Chilena

19:20 pm – 22:30 pm, Southampton (Horario de Invierno).

06:20 am – 09:30 am, Melbourne (Horario de Verano).

06:20 am – 09:30 am, Geelong (Horario de Verano).

*40 minutos por cada conferencista.
**20 minutos para preguntas finales para el Panel.

English:

Chilean Time & Date:

Wednesday 24th of November
16:20 pm – 19:30 pm Chilean Time

19:20 pm – 22:30 pm, Southampton (Winter Time).

06:20 am – 09:30 am, Melbourne (Daylight Time).

06:20 am – 09:30 am, Geelong (Daylight Time).

*40 minutes for each lecturer.
**20 minutes for final questions to the panel.
Panel 3: Evaluación, Auto-regulación y Co-regulación para el aprendizaje profundo | Feedback for Learning in Higher Education.

Moderadora: Verónica Villarroel.

Moderator: Verónica Villarroel.
Bienvenida UDD, Chile. | Welcome UDD, Chile.

1- Carol Evans, Profesor invitado en la Universidad de Southampton y profesor invitado honorario en la Universidad de Cardiff.
Apoyar la autorregulación de la evaluación por parte de los estudiantes: En enfoque de agencia.

2- Royce Sadler, Griffith University, Australia.
¿Cómo los estudiantes pueden aprender a monitorear y controlar la calidad de sus respuestas?

3- Jaclyn Broadbent, Deakin University, Australia.
La influencia del aprendizaje autorregulado en el aprendizaje online.

4- Daniela Bruna, Universidad del Desarrollo, Chile. Carlos González, P. Universidad Católica, Chile.
¿Cómo fue la autorregulación de los estudiantes durante la pandemia? Metas futuras para la Educación Superior Remota

Preguntas para todo el Panel de Expertos

English:

1- Carol Evans, Visiting Professorial Fellow, University of Southampton and Visiting Honorary Professor at Cardiff University.
Supporting students’ self-regulation of assessment: An agentic approach.

2- Royce Sadler, Griffith University, Australia.
How students can learn to monitor and control the quality of their responses?

3- Jaclyn Broadbent, Deakin University, Australia.
The influence self-regulated learning in online learning

4- Daniela Bruna, Universidad del Desarrollo, Chile.
Carlos González, P. Universidad Católica, Chile.
How was student self-regulation in a pandemic? Future goals for remote Higher Education

Questions to all the panel of experts

Inscríbete | Sign up

Horario | Schedule Seminario | Seminar Conferencia y Autor | Conference & Author
Fecha y Hora Chilena: 

Jueves 25 de Noviembre
16:20 pm – 18:50 pm Hora Chilena

20:20 pm – 22:50 pm, Groningen (Horario de Invierno).

13:20 pm – 15:50 pm, Mineápolis. (Horario de Invierno).

06:20 am – 08:50 am, Melbourne (Horario de Verano).

*40 minutos por cada conferencista.
**20 minutos para preguntas finales para el Panel

English:

Chilean Time & Date:

Thursday 25th of November
16:20 pm – 18:50 pm Chilean Time

20:20 pm – 22:50 pm, Groningen (Winter Time).

13:20 pm – 15:50 pm, Minneapolis (Winter Time).

06:20 am – 08:50 am, Melbourne, (Daylight Time).

*40 minutes for each lecturer.
**20 minutes for final questions to the panel.
Panel 4: Colaboración, cooperación y aprendizaje de pares para enfrentar los nuevos tiempos | Collaboration, cooperation and peer learning to face the new times

Moderadora: Verónica Villarroel.

Moderator: Verónica Villarroel.
Bienvenida UDD, Chile. | Welcome UDD, Chile.

1- Jan-Willem Strijbos, University of Groningen, Holanda.
Evaluación de Aprendizaje Colaborativo

2- David W. Johnson, Profesor Emérito de Psicología Educacional en la University of Minnesota y Co-Director del Cooperative Learning Center, Estados Unidos
Aprendizaje Cooperativo en Educación Superior 

3- Thomas Cochrane, University of Melbourne, Australia
Diseñando Colaboración Auténtica Online 

Preguntas para todo el Panel de Expertos

English:

1- Jan-Willem Strijbos, University of Groningen, Netherlands
Assessment of collaborative learning 

2- David W. Johnson, Emeritus Professor of Educational Psychology at the University of Minnesota and Co-Director of the Cooperative Learning Center, United States
Cooperative Learning in Higher Education

3- Thomas Cochrane, University of Melbourne, Australia
Designing authentic online collaboration

Inscríbete | Sign up

Horario | Schedule Seminario | Seminar Conferencia y Autor | Conference & Author
Fecha y Hora Chilena:

Viernes 26 de Noviembre
16:00 pm – 18:30 pm Hora Chilena

19:00 pm – 21:30 pm, Leeds & Carlisle (Horario de Invierno).

06:00 am – 08:30 am, Geelong (Horario de Verano).

*40 minutos por cada conferencista.
**20 minutos para preguntas finales para el Panel.

English:

Chilean Time & Date:

Friday 26th of November
16:00 pm – 18:30 pm Chilean Time

19:00 pm – 21:30 pm, Leeds & Carlisle (Winter Time).

06:00 am – 08:30 am, Geelong (Daylight Time).

*40 minutes for each lecturer.
**20 minutes for final questions to the panel.
Panel 5: Hacia la Evaluación auténtica en Educación Superior | Towards authentic assessment in higher education

Moderadora: Daniela Bruna.

Moderator: Daniela Bruna.
Bienvenida UDD, Chile. | Welcome UDD, Chile.

1- Sally Brown, Leeds Beckett University, Inglaterra
Kay Sambell, Cumbria University, Inglaterra
Hacia la Evaluación auténtica: Fomentando el aprendizaje y participación de los estudiantes.

2- Verónica Villarroel, Universidad del Desarrollo, Chile. 
Un giro en las tareas basadas en desempeño aplicando la evaluación auténtica.
 
3- Rola Ajjawi, Deakin University, Australia
¿Auténtica para quién? Experiencias de los estudiantes sobre evaluación auténtica.

Preguntas para todo el Panel de Expertos

English:

1- Sally Brown, Leeds Beckett University, England
Kay Sambell, Cumbria University, England
Towards authentic assessment: fostering student learning and engagement.

2- Verónica Villarroel, Universidad del Desarrollo, Chile. 
A twist on performance-based tasks applying authentic assessment.

3- Rola Ajjawi, Deakin University, Australia
Authentic to whom? Student experiences of authenticity of assessment.

Questions to all the panel of experts

Inscríbete | Sign up

Segunda Semana: Del 29 de Noviembre al 1 de Diciembre
Second week: November 29th – December 1st.

Horario | Schedule Seminario | Seminar Conferencia y Autor | Conference & Author
Fecha y Hora Chilena:

Lunes 29 de Noviembre 
09:00 am – 11:30 am Hora Chilena

14:00 pm – 16:30 pm, Jyväskylä (Horario de Invierno).

14:00 pm – 16:30 pm, Helsinki (Horario de Invierno).

12:00 pm – 14:30 pm, Canterbury (Horario de Invierno).

*40 minutos por cada conferencista.
**20 minutos para preguntas finales para el Panel.

English:

Chilean Time & Date:

Monday 29th of November
09:00 am – 11:30 am Chilean Time

14:00 pm – 16:30 pm, Jyväskylä (Winter Time).

14:00 pm – 16:30 pm, Helsinki (Winter Time).

12:00 pm – 14:30 pm, Canterbury (Winter Time).

*40 minutes for each lecturer.
**20 minutes for final questions to the panel.
Panel 6: 
Motivando y desplegando habilidades desde la experiencia y el lugar de trabajo | Motivating and deploying skills from experience and the workplace

Moderador: Verónica Villarroel H.

Moderator: Verónica Villarroel H.
Bienvenida UDD, Chile. | Welcome UDD, Chile.

1- Päivi Tynjälä, University of Jyväskylä, Finlandia
Aprendizaje en la interfaz de la educación superior y el trabajo: experiencias de estudiantes, profesores y socios en el lugar de trabajo.

2- Auli Toom, University of Helsinki, Finlandia 
Apoyando el aprendizaje y evaluando habilidades genéricas en educación superior.

3- Kathleen M. Quinlan, University of Kent, Inglaterra
¿Cómo hacer la enseñanza en educación relevante para las esperanzas e intereses de los estudiantes? 

Preguntas para todo el Panel de Expertos

English:

1- Päivi Tynjälä, University of Jyväskylä, Finland
Learning at the interface of higher education and work: Experiences of students, teachers and workplace partners.

2- Auli Toom, University of Helsinki, Finland 
Supporting learning and assessing generic skills in higher education.

3- Kathleen M. Quinlan, University of Kent, England
How to make higher education teaching relevant to students’ hopes and interests

Questions to all the panel of experts

Inscríbete | Sign up

Horario | Schedule Seminario | Seminar Conferencia y Autor | Conference & Author
Fecha y Hora Chilena:                               
Martes 30 de Noviembre
09:00 am – 11:30 am Hora Chilena 

12:00 pm – 14:30 pm, Oxford  (Horario de Invierno).

14:00 pm – 16:30 pm, Helsinki (Horario de Invierno).

*40 minutos por cada conferencista.
**20 minutos para preguntas finales para el Panel.

English:

Chilean Time & Date:
                    Tuesday  30th of November
09:00 am – 11:30 am Chilean Time

12:00 pm – 14:30 pm, Oxford (Winter Time).

14:00 pm – 16:30 pm, Helsinki (Winter Time).

*40 minutes for each lecturer. 
**20 minutes for final questions to the panel.
Panel 7: 
Mejorando la enseñanza, aprendizaje y evaluación en Educación Superior. | Improving teaching, learning and assessment in H. E.

Moderadora: Daniela Bruna.

Moderator: Daniela Bruna.
Bienvenida UDD, Chile. | Welcome UDD, Chile.

1- Margaret Price, Oxford Brookes University, Inglaterra
Entendiendo la naturaleza de los estándares de evaluación y su impacto en la justicia.

2- Verónica Villarroel, Universidad del Desarrollo, Chile. 
Resultados de aprendizaje: La brújula en la alineación curricular. 

3- Viivi Virtanen, Häme University of Applied Sciences, Finlandia.
Telle Hailikari, Häme University of Applied Sciences, Finlandia.
¿Cómo la enseñanza y la evaluación pueden apoyar el aprendizaje activo?

Preguntas para todo el Panel de Expertos

English:

1- Margaret Price, Oxford Brookes University, England
Understanding the nature of assessment standards and their impact on fairness.

2- Verónica Villarroel, Universidad del Desarrollo, Chile. 
Learning outcomes: the compass in curriculum alignment.

3- Viivi Virtanen, Häme University of Applied Sciences, Finland.
Telle Hailikari, Häme University of Applied Sciences, Finland.
How teaching and assessment can support active learning.

Questions to all the panel of experts

Inscríbete | Sign up

Horario | Schedule Seminario | Seminar Conferencia y Autor | Conference & Author
Panel 8:

Fecha y Hora Chilena:               
Miércoles 1 de Diciembre
16:00 pm – 18:30 pm Hora Chilena

19:00 pm – 21:30 pm, Canterbury (Horario de Invierno).
11:00 am – 13:30 pm, Vancouver (Horario de Invierno).

*40 minutos por cada conferencista.
**20 minutos para preguntas finales para el Panel.

English:


Panel 8:

Chilean Time & Date:       

Wednesday  1st of December
16:00 pm – 18:30 pm Chilean Time

19:00 pm – 21:30 pm, Canterbury (Winter Time).

11:00 am – 13:30 pm, Vancouver (Winter Time).

*40 minutes for each lecturer. 
**20 minutes for final questions to the panel.

Panel 9:

Fecha y Hora Chilena:              

Miércoles 1 de Diciembre
18:30 pm – 21:10 pm Hora Chilena

05:30 am – 08:10 am, Hong Kong.

16:30 pm – 19:10 pm, Nueva York (Horario de Invierno).

08:30 am – 11:10 am, Melbourne (Horario de Verano).

*40 minutos por cada conferencista.
**20 minutos para preguntas finales para el Panel.

English:

Chilean Time & Date:                             Wednesday  1st of December
18:30 pm – 21:10 pm Chilean Time

05:30 am – 08:10 am, Hong Kong.

16:30 pm – 19:10 pm, New York (Winter Time).

08:30 am – 11:10 am, Melbourne (Daylight Time).

*40 minutes for each lecturer. 
**20 minutes for final questions to the panel.
Panel 8: 

Prácticas y experiencias de Retroalimentación | Feedback experiences and practices

Moderador: Verónica Villarroel.

Moderator: Verónica Villarroel.

Panel 9:

Retroalimentación para mantener el aprendizaje | Feedback to keep learning

Moderador: Verónica Villarroel.

Moderator: Verónica Villarroel H.
Bienvenida UDD, Chile. | Welcome UDD, Chile.

Panel 8:

1- Edd Pitt, University of Kent, Inglaterra
Prácticas de Retroalimentación de marca registrada.

2- Glenn Regehr, The University of British Columbia, Canadá
El ‘’real problema de la autoevaluación.

3- Piedad Cabrera, Universidad Alberto Hurtado, Chile
Daniela Bruna, Universidad del Desarrollo, Chile
Prácticas de Retroalimentación durante la pandemia en Educación superior.

Preguntas para todo el Panel de Expertos

English:

Panel 8:

1- Edd Pitt, University of Kent, England
Signature feedback practices

2- Glenn Regehr, The University of British Columbia, Canada
The “real” problem of self-assessment

2- Piedad Cabrera, Universidad Alberto Hurtado, Chile
Daniela Bruna, Universidad del Desarrollo, Chile
Pandemic feedback practices in higher education. A gap to fill.

Questions to all the panel of experts

Panel 9:

1- Anastasiya Lipnevich, The City University Of New York, Estados Unidos.
Modelo de interacción estudiante-retroalimentación que fomenta la auto-retroalimentación.

2- Zi YAN, The Education University of Hong Kong, Hong Kong.
Alfabetización en autoevaluación y retroalimentación.

3- Michael Henderson, Monash University, Australia
Retroalimentación via video y audio: personal, poderosa y sostenible.

Preguntas para todo el Panel de Expertos

Clausura del Encuentro Virtual Internacional en Educación Superior, UDD, Chile

English:


1- Anastasiya Lipnevich, The City University Of New York, United States.
Student-feedback interaction model and tools that encourage self-feedback generation.

2- Zi YAN, The Education University of Hong Kong, Hong Kong. Self-assessment and feedback literacy.

3- Michael Henderson, Monash University, Australia
Video and audio feedback: personal, powerful, and sustainable.

Questions to all the panel of experts

Closure of the International Virtual Meeting on Higher Education, UDD, Chile

Inscríbete | Sign up